MAFIEvKRAVATACH.cz

Korupce vládne politice

Thursday, Nov 21st

Last updateSun, 12 May 2024 7pm

Fresh Pizzerie u Žáby

Předzahrádka 27.4.2010

     Vážení přátelé,

     včera se tajemník magistrátu vyjádřil k podjatosti úředníků magistrátu. Podle toho, co mi sdělil primátor Thoma (dokument má povahu interní korespondence v rámci úřadu a správní řízení o povolení předzahrádky ještě stále nebylo zahájeno, tudíž nemohu dostat kopii), se tajemník Řeřábek vyjádřil tak, že na úřadě nenašel žádného úředníka, který by ve vztahu k věci nebyl podjatý a tudíž navrhl, aby byla věc předána Krajskému úřadu. Vedoucí odboru dopravy krajského úřadu dnes dostal celý spis na stůl. Pravděpodobně bude rozhodovat nejprve o podjatosti a poté naší žádost přidělí jinému obecnímu úřadu s rozšířenou působností k zahájení správního řízení. Za tři dny uplyne doba dvou měsíců ode dne podání žádosti na magistrát. Doposud nebylo ani zahájeno správní řízení ve věci povolení předzahrádky.

     Ladislav Vrábel 

Předzahrádka 23.4.2010

     Vážení přátelé,

     včera si Primátor Thoma z pozice své funkce nechal předvolat vedoucího odboru dopravy. "Pane inženýre, pan Vrábel stáhl námitku podjatosti na vaší osobu," začal primátor. "V tom případě mohu bez problému ve věci vydat rozhodnutí. Za hodinu budete mít kladné rozhodnutí na stole, z hlediska bezpečnosti provozu předzahrádka nečiní městu žádný problém," odpověděl vedoucí odboru a odešel vypracovat rozhodnutí. Primátor se otočil ke mě: "Pane Vrábele, za hodinu prosím přijďte do mé kanceláře, sekretářka pro vás bude mít připravené rozhodnutí." "Děkuji vám, pane primátore," poděkoval jsem, otočil jsem se k východu a probudil se....

    Sen to byl pěkný a přiznám se, že jsem snad i chvilkami uvěřil, že se to tak nějak stane. Samozřejmě, že když volal primátor před šestnácti dny vedoucímu odboru, jestli mu pan Vrábel může doručit žádost ještě týž den, jsem nečekal, že to bude na počkání, ale říkal jsem si, že by snad primátor mohl dokázat alespoň v průběhu dvou týdnů zařídit jedno rozhodnutí o povolení k užívání pozemku, kde stává již pátým rokem na stejném místě předzahrádka. Bohužel. Magistrát nerozhodl, dokonce ještě ani nezapočal správní řízení. Zatím jsme elegantně odepsali šestnáct dnů tím, že jsme spekulovali o podjatosti úředníků. Teď ještě pošleme své námitky krajskému úřadu, aby rozhodla vyšší instance. To se samozřejmě potáhne, protože je věc dosti komplikovaná. Možná se objeví nějaká ta předběžná otázka. Takové projednávání se dá protáhnout na poměrně delší dobu, než je třicet dnů. Pakliže se rozhodne, kdo podjatý je a kdo není, pak teprve přijde na řadu znovu otázka povolení předzahrádky. Nejprve se ale ale musí rozhodnout, kdo o povolení rozhodne. Pak se může žádost přeposlat na věcně příslušný úřad. Ten zahájí správní řízení, seznámí se se situací a vydá rozhodnutí. 

   Tento postup se dá podle mě v pohodě protáhnout na celou sezónu, takže máme opět dvě naprosto skvělé možnosti. Vyhlásit bankrot, protože bez letošní předzahrádky bychom zřejmě nepřežili, propustit sedm zaměstnanců a dva brigádníky, zrušit smlouvy s EU v programu zaměstnanců z Francie, zrušit smlouvy s dodavateli všech druhů zboží (jde o dvě smlouvy na dobu určitou a tři na dobu neurčitou)  a služeb (předplacenou reklamu v rádiu bychom mohli třeba použít na chvalozpěv o českobudějovickém magistrátu) a začít splácet statisícové úvěry. Druhou možností je , předzahrádku otevřít bez povolení dopravního úřadu, tedy v rozporu se zákonem o pozemních komunikacích a riskovat to, co mi řekl primátor. Že využije všech zákonných možností, aby nepovolenou předzahrádku zlikvidoval v souladu s usnesením rady města. Podotýkám, že rada města má většinu pravicové ODS, která programově podporuje podnikání :-) (pan doktor Kuba dokonce Pomáhá vyjít správným směrem).

     Je mi líto, že jsem ze sebe opět udělal hlupáka. Když jsem si vypůjčil peníze na to, abych mohl splnit naší část dohody, tedy dát městu 181 200,-, přestože se o peníze teprve soudíme. Proč? Slíbil jsem, že peníze do konce léta vrátím, s tím, že je na předzahrádce vyděláme zpět. 

     Váš Ladislav Vrábel 

Předzahrádka 19.4.2010

     Vážení přátelé,
 
     venku je krásně, plné slunce, skoro jasná obloha. Předzahrádky v celém městě jsou plné, lidé jsou rádi, že si po dlouhé zimě mohou posedět venku u kávy, či džusu. Váše předzahrádka před Fresh Pizzerií u Žáby je zavřená. Primátor tvrdí, že je to mojí vinou, protože jsem podal námitku podjatosti na dva vedoucí úředníky, přímo podřízené tajemníkovi magistrátu a teď se povolení protahuje tím, že se musí řešit zmíněná podjatost. Problém je v tom, že oni sami na sebe podali námitku podjatosti také, tudíž dohoda o stáhnutí námitky oproti vydání souhlasného rozhodnutí není možná. Na úřadě jsou dva úředníci, kteří mají podpisové právo a to jsou právě tito dva vedoucí, takže podle vyjádření jednoho z nich i kdyby povolení řešil někdo jiný, nemá ho kdo podepsat. Tito úředníci zároveň řeší povolení na předzahrádku před naší kavárnu. Tady údajně není žádný problém. Tak tomu nerozumím už vůbec. Tak námitka podjatosti tedy není vůči osobě, ale vůči případu? Pak tedy nechápu, proč si na sebe oni zmínění dva úředníci vztáhli námitku podjatosti pro řešení povolení předzahrádky z úplně jiného správního řízení. Celé toto jednání mi připadá účelové a jediný jeho výsledek je, že naši hosté nemají kde sedět, odcházejí k jiným provozovatelům předzahrádek, nad kterými nebydlí tajemník magistrátu a my nemáme práci pro naše zaměstnance a dostáváme se do finančních problémů. Tajemník v klidu řídí magistrát a právě má na stole mojí námitku podjatosti na své dva podřízené. Tajemník magistrátu, podjatý jako nikdo jiný, rozhoduje o osudu naší předzahrádky.
 
     Ladislav Vrábel  

Předzahrádka - hned poté, co jsme zaplatili, město opět dělá problémy

Nejistá budoucnost. Společnost, která pizzerii provozuje, se snaží podnik zachránit i pomocí petice.

     ...pamatujete?

 

     Naši zákazníci, personál i kamarádi a známí se mě ptají, kdy otevřeme terasu. Jedni, tedy hosté, si chtějí posedět na kouzelném náměstí na předzahrádce, kde nejezdí auta, personál se obává o práci. Už loni jsme přišli v souvislosti s nejistotou pracovního místa o řadu schopných lidí. Loni jsme nakonec předzahrádku otevřeli bez povolení. Kdybychom se řídili protiprávními rozhodnutími tajemníkova odboru dopravy a jeho vedoucího odboru, který plní tajemníkova přání, místo toho, aby plnil své zákonem stanovené povinnosti, pravděpodobně bychom už byli zkrachovali. Předpokládám, že i tohle byla součást tajemníkova plánu na likvidaci svého souseda. Jak otiskla Sedmička: "Až bude dořešena pizzerie, podám žaloby na ochranu osobnosti."

 

     I letos jsme otevřeli předzahrádku. Požádali jsme a po měsíci, co s námi nikdo nekomunikoval, vyjma výzvy k zaplacení Kč 181 200,-, o které se stále soudíme, jsme předzahrádku otevřeli. Týž den na zahájení provozu jsme měli v pizzerii celé procesí z odborů dopravy a správy veřejných statků a městské policie, týž den zasedala rada města a vydala v souvislosti s předzahrádkou usnesení k její likvidaci. To, co běžně úředníkům a politikům trvá týdny i měsíce, trvalo několik hodin. Proč?

 

     Rada města pověřila jednáním se společností Fresh CZ s.r.o. primátora Thomu. Netajím se svými sympatiemi k primátorovi a celé jeho kanceláři, plné schopných úřednic (JUDr. Homolku, který píše tajemníkovi pochybné právní analýzy, mezi schopné úředníky nepočítám), ovšem náš vztah je naprosto neosobní. S primátorem jsme došli ke smírnému řešení pro obě strany, tedy že my odstraníme okamžitě předzahrádku, zaplatíme Kč 181 200,- za užívání předzahrádky za minulý rok, což není běžná částka za užívání a město na oplátku povolí obě naše předzahrádky a nikdo nám nebude v této věci dělat problémy. Ve věci nejednal pouze primátor, ale celé kolegium primátora, které vydalo oficiálně písemné vyjádření, že pokud zaplatíme Kč 181 200,-, bude nám povolen provoz obou předzahrádek. Tento výrok máme písemně i od odboru správy veřejných statků.

 

     Je to týden poté, co jsem složil v hotovosti na pokladně magistrátu zmíněné peníze, když ne nepodstatnou část jsme si samozřejmě museli půjčit a předzahrádka nikde. Proč? Ne, není to zimou. Problém nám dělá "tajemníkův" odbor dopravy a silničního hospodářství. "Tajemníkův" píšu proto, že náš magistrát trpí několika iluzemi. 

 

     Jednou, již známou iluzí je, že "rada města je neveřejná". Ne, že by zákon o obcích neříkal, že jednání rady města je neveřejné, ale výklad radních, především křesťanů, je nesprávný. Význam slova "neveřejná" a slova "tajná", je naprosto jiný. To, co jsem několikrát slyšel od radních Vodičky a Tettera z KDU-ČSL (přičemž Vodička bude pravděpodobně do komunálních voleb v TOP09) považuji, vzhledem k tomu, že radní jsme zvolili k tomu, aby nakládali s naším - ne jejich - majetkem, přinejměnším za drzost. Oni nakládají s naším majetkem a snaží se nám říct, že nám neřeknou, jak s ním nakládají. Zkuste tohle říct svému šéfovi, nebo manželce :-)

 

     Další iluzí, která činí nefunkčním převod z myšlenky v realitu mezi zákonem o obcích a aplikací zákona v praxi, tedy přenesení zákonodárcovy myšlenky do standartních postupů a činností magistrátu, je iluze rozdělení vedení magistrátu. Na českobudějovickém magistrátu, a to píšu především o vedoucích odborů a vedoucích oddělení, poněvadž většina úředníků obecnou legislativu mimo pole své působnosti nezná, přežívá iluze, pravděpodobně vyvořená bývalým primátorem Tetterem a tajemníkek Řeřábkem, že moc nad magistrátem je rozdělená. Na moc nad samosprávou, která náleží radě města a částečně primátorovi a na moc nad přenesenou působností, tedy nad výkonem státní správy. Abych to zjednodušil: na magistrátu se tvrdí, že výkon státní správy, tedy odbor dopravy a silničního hospodářství,  živnostenský úřad, správní odbor, atd., má pod sebou tajemník magistrátu. Samosprávu pak Primátor města. Primátor ještě podléhá radě města a zastupitelstvu, ale to teď nebudu rozebírat. Pojďmě se držet iluze. Jak je možné, že tahle iluze vznikla? Podle mě se primátor Tetter a tajemník Řeřábek tak nějak časem dohodli. Vyplývá to i z toho, co řekl Tetter u soudu: S tajemníkem Řeřábkem vycházíme velmi dobře, vždyť jsme společně dvě volební období řídili město a museli jsme vůči sobě udržet respekt. (necituji, ale liším se pouze v několika slovech). Zákon o obcích ovšem problematiku vidí jinak. Zákon o obcích, o kterém bývalý primátor Tetter tvrdí, že je třeba spát, když jste radním města, vidí strukturu vedení obce následovně: 

- v čele obecního úřadu je starosta - (1), §109, díl 5, zák.č. 128/2000Sb., 

- tajemník obecního úřadu je odpovědný za plnění úkolů obecního úřadu v samostatné působnosti i přenesené působnosti starostovi,    (2), §110, díl 5, zák.č. 128/2000Sb..

Ze zákona tedy jasně vyplývá, že primátor města je sice podřízený usnesením rady města a zastupitelstva města, jako nejvyššího orgánu obce, (to jsou ti, které my volíme a kteří pracují pro nás, naši "zaměstnanci"), ale zároveň je nejvýše postaveným šéfem, nebo velitelem, chcete li, magistrátu. Tajemník magistrátu podle b), (4), §110, díl 5, zák.č. 128/2000Sb. "plní úkoly uložené mu zastupitelstvem obce, radou obce nebo starostou". Z toho jasně vyplývá, že moc není rozdělená na starosta - samostatná působnost a tajemník obecního úřadu - přenesená působnost. Tajemník má být pravá ruka starosty, vykonávat, co mu starosta uloží a to i v rámci přenesené působnosti. 

     Myslím, že zákonodárce vymyslel funkční model, kde lidé zvolí politické zástupce a ti pak řídí samosprávný celek. Výkon státní správy je ze strany státu zajištěn zákonem a to, co není zákonem stanoveno je pak na politické vládě, tedy vládě lidu. Ani ministerstvo vnitra nemá nikterak velkou pravomoc, jak zasahovat do samosprávy, spíš žádnou, takže logika věci spočívá v tom, že si lidé vládnou demokraticky sami na úrovních samosprávných celků. Dokážete si představit, co by se stalo, kdyby najednou političtí představitelé ztratili moc nad výkonem přenesené působnosti v obci? Konce demokracie. Pak totiž občané nemají možnost podílet se politicky na vedení samosprávného celku. U nás takový problém nastal. Primátor nemá moc nad výkonem státní správy. Nevadí, výkonu státní správy šéfuje někdo jiný - kníže. Proto si dělám legraci z toho, že v Českých Budějovicích zažíváme přechod z demokracie na feudalismus. Ono to vlastně v podstatě úplně nevadí, protože i pan Dlouhý i pan Kuba jsou političtí představitelé strany, kterou jsme demokraticky zvolili ve volbách. Otázkou je, jestli to, co se odehrává v ODS, má ještě něco společného s demokracií. 

     Vrátím se tedy k problémům, které nám tropí "tajemníkův" odbor dopravy a silničního hospodářství, dále jen ODSH.

     Ve středu před deseti dny, jsem se dohodl s primátorem, že pokud odstraníme nepovolenou předzahrádku okamžitě a zaplatíme Kč 181 200,- za užívání pozemku za minulý rok, město nám povolí předzahrádku a nikdo nám nebude dělat problémy. V pátek jsem peníze složil na pokladně magistrátu a okamžitě získal souhlasné stanovisko odboru správy veřejných statků od Ing. Hruškové. Šel jsem k primátorovi. Ten zavolal vedoucímu ODSH s tím, že firma Fresh CZ s.r.o. vyřešila s městem spor ohledně peněz za předzahrádku za minulý rok a jestli může vedoucí Mráz přijmout naší žádost ještě týž den. Nebyly totiž již úřední hodiny, ale pracovní doba panu vedoucímu ještě neskončila. Vedoucí primátorovi odpověděl, že je na výstavišti, ale že můžu žádost nechat na podatelně. Omluvil se, že dnes už záležitost nestihne vyřídit. Primátor mu odpověděl, že to nevadí, že mu zavolá v pondělí. Šel jsem tedy na podatelnu ODSH a obě žádosti podal. V úterý jsem volal do kanceláře primátora a ptal se na povolení předzahrádky. Vedoucí kanceláře mi řekla, že se věc nějak komplikuje. Ve středu jsem šel za paní vedoucí kanceláře primátora. Řekla mi, že máme problém se žádostí. Je podepsaná mnou a není u ní přiložená plná moc našeho jednatele. I šel jsem tedy společně s jednatelem k vedoucímu Mrázovi. Žádosti podepsal jednatel společnosti. Zeptal jsem se vedoucího Mráze, kdy bude vydáno rozhodnutí ve věci. Ing Mráz mi odpověděl s třesoucíma se rukama, že jestli si myslím, že se přede mnou posadí na zadek, jako někteří úředníci, tak že se mýlím. Znovu jsem se klidně a slušně zeptal Ing. Mráze, kdy vydá rozhodnutí a upozornil ho na to, že jsem občanem, on úředníkem a z jeho funkce mu vyplývají určité zákonem stanovené povinnosti. Neříkal jsem mu, že je naším zaměstnancem, i když přesně to je pravdou. Vedoucí Mráz mi odvětil, že na projednání mají třicet dnů. Vysvětlil jsem, že má otázka nesměřovala k tomu, jaká je zákonná lhůta pro vyřízení žádosti a připomněl vedoucímu Mrázovi, že jsme uzavřeli dohodu s primátorem, který jednal za město a právě proto ho věci kontaktoval. Mráz odpověděl, že se primátor pouze ptal na to, jestli může žádost přijmout v pátek. Zeptal jsem se tedy přesněji: "Vydáte ve věci rozhodnutí do pátku?" "Ne, to rozhodně ne," odpověděl Mráz. "A z jakého důvodu, prosím?" Zeptal jsem se. "Nejste tady jediní," opáčil roztřesený Mráz. Na to se do debaty vložil jednatel společnosti Fresh CZ s.r.o., který se zeptal, proč Ing. Mráz mluví o třiceti dnech, když už je naše žádost podaná více, než čtyřicet dnů. To mu ale vysvětlil Ing. Mráz jednoduše. Třicet dnů byla žádost na odboru SVS, teď má třicet dnů na posouzení ODSH. Odcházel jsem naprosto znechucený. 

     A teď Vám ukážu další podlost, kterou nám vytvoříl a stále ještě činí vedoucí ODSH Ing. Mráz:

     Pro úředníka je v postupu směrodatný zákon č. 500/2004Sb., Správní řád. Ten mimo jiné říká:

 § 4

(1) Veřejná správa je službou veřejnosti. Každý, kdo plní úkoly vyplývající z působnosti správního orgánu, má povinnost se k dotčeným osobám chovat zdvořile a podle možností jim vycházet vstříc.

(2) Správní orgán v souvislosti se svým úkonem poskytne dotčené osobě přiměřené poučení o jejích právech a povinnostech, je-li to vzhledem k povaze úkonu a osobním poměrům dotčené osoby potřebné.

(3) Správní orgán s dostatečným předstihem uvědomí dotčené osoby o úkonu, který učiní, je-li to potřebné k hájení jejich práv a neohrozí-li to účel úkonu.

(4) Správní orgán umožní dotčeným osobám uplatňovat jejich práva a oprávněné zájmy.

 

     V pátek, tedy dva dny poté, co jsem se vedoucího Mráze několikrát výslovně zeptal, jaký je důvod pro to, aby nerozhodl do konce týdne, podal Ing. Mráz svému nadřízenému, tajemníkovi magistrátu oznámení, že jsem podal námitku podjatosti na něj a na jeho přímou podřízenou, vedoucí oddělení. Z tohoto důvodu, jak jsem se dozvěděl na ODSH u vedoucí oddělení, teď bude ODSH čekat, až se k námitce podjatosti vyjádří tajemník magistrátu. 

 

     Takže vedoucí odboru a vedoucí oddělení společně porušili zákon, když nám, jako účastníkovi řízení neodpověděli na dotaz, proč nemohou rozhodnout, zatajili nám, že hodlají podat oznámení o námitce podjatosti. 

 

     Dále porušili zákon tím, že s námi vedli jednání v rámci řízení o povolení předzahrádky, aniž by nás, tedy alespoň jednatele společnosti, upozornili na to, že věci nemohou vést řízení, jelikož ještě nebyla vyřízena námitka na jejich podjatost. (3)  Do doby, než představený posoudí, zda je úřední osoba vyloučena, a provede potřebné úkony, může tato osoba provádět jen takové úkony, které nesnesou odkladu.

 

     Dále porušili zákon tím, že o námitce podjatosti neuvědomili bezodkladně svého představeného. (3) Úřední osoba, která se dozví o okolnostech nasvědčujících, že je vyloučena, je povinna o nich bezodkladně uvědomit svého představeného. 

 

     Dále porušili zákon tím, že námitku podjatosti podali tajemníkovi magistrátu, když oni prokazatelně vědí, že tajemník magistrátu je sám podjatý, byla na něj podána námitka podjatosti a primátor o ní ještě nerozhodl. 

 

     Když podala námitku podjatosti minulý rok naše advokátka, námitka byla protizákonně řešena podjatým tajemníkem, na kterého byla podána námitka podjatosti také a byla vyřízena záporně, s odůvodněním, že nebyla naplněna zákonem stanovená podmínka, podle (2) Účastník řízení může namítat podjatost úřední osoby, jakmile se o ní dozví. K námitce se nepřihlédne, pokud účastník řízení o důvodu vyloučení prokazatelně věděl, ale bez zbytečného odkladu námitku neuplatnil. O námitce rozhodne bezodkladně usnesením služebně nadřízený úřední osoby nebo ten, kdo má obdobné postavení8) (dále jen "představený"). Námitku ovšem podala naše advokátka okamžitě při zahájení řízení a tentýž den její kancelář odeslala námitku písemně dopisem.

 

     Nám teď zbývají tři možnosti. Oznámit našim hostům, že předzahrádku provozovat nebudeme a zkrachovat, protože letní provoz každoročně zaplatí dluhy na nákladech za provoz zimní, doufat, že primátor využije svého zákonem stanoveného postavení a ve věci rychle udělá pořádek, nebo otevřít předzahrádku bez povolení ODSH. Nejraději bych tu střední možnost, s tím, že v případě, že se primátor dohodne s Ing. Mrázem, stáhnu námitku podjatosti. Podle mých zkušeností se ale stane to, co vždy. Město bude dál porušovat zákony, aby nám znemožnilo podnikání a ani primátor nebude pro vedoucího Mráze dostatečná autorita. Vždyť volební období primátora za chvíli končí a tajemník magistrátu je v podstatě neodvolatelný. Může likvidovat podnikatele ve městě, porušovat zákony, opilý vyhrožovat likvidací za pomoci svých úředníků, obtěžovat občany sledováním, trhat stěrače na autech i obviňovat primátora z komunistických praktik padesátých let. A mě se tady předhazuje, že se mě primátor zastává? Není to směšné? 

 

     To, co je smutné, je, že včera proběhla schůzka primátora s jednatelem společnosti Fresh CZ s.r.o., kde oba představitelé znesvářených stran jednali o tom, jak by se spor mohl oboustranně elegantně urovnat. Skutečnost je ovšem taková, že společnost Fresh CZ vyšla městu dvakrát vstříc, když stáhla předzahrádku a zaplatila městu téměř dvě sta tisíc, přičemž o peníze se stále ještě soudíme a město nedodrželo dohodu. Je mi líto, že primátor se snaží, aby si město uchovalo nějakou tvář a mezitím mu úředníci podkopávají nohy. Pro nás je ovšem podstatné toto:

Nejistá budoucnost. Společnost, která pizzerii provozuje, se snaží podnik zachránit i pomocí petice.

     My jsme tu pro lidi a lidi zahrádku chtějí!

 

     Jaký cíle má reprezentovat vedení Města? 

     Zákon č. 128/2000Sb., zákon o obcích (obecní zřízení) 

     §1

     Obec je základním územním samosprávným SPOLEČENSTVÍM OBČANŮ, tvoří územní celek, který je vymezen hranicí územní obce.

     §2

     OBEC PEČUJE O VŠESTRANNÝ ROZVOJ SVÉHO ÚZEMÍ A O POTŘEBY SVÝCH OBČANŮ, PŘI PLNĚNÍ SVÝCH ÚKOLŮ TÉŽ CHRÁNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM.

 

     Váš Ladislav Vrábel 

 

 

 

 

 

Kauza Žába: ničí pizzerii msta?

Žábu na zdi kláštera na Piastickém náměstí provází pověst. Až spadne, bude konec světa. Zvíře z kamene se několik století nepohnulo, zato se otřásá existence pizzerie pod ní, nazvané U Žáby. Společnosti, která restauraci s předzahrádkou provozuje, dalo město v lednu výpověď z nájmu.

„Je to úplně jednoduché. Nájemník dostal výpověď podle smlouvy, kterou podepsal. Jednoměsíční a bez udání důvodů. Když ji tak podepsal, je to jeho věc. Máme zájemce, kteří za nájem zaplatí třikrát tolik,“ vysvětluje bývalý primátor a radní města Miroslav Tetter.
S takovým postojem se ale nechce smířit zástupce majitele podniku Ladislav Vrabel. Tvrdí, že kauzu odstartoval tajemník radnice Zdeněk Řeřábek, který ve stejném domě bydlí. Jednoho večera se s ním opil a pohádal. Prý je to msta. Vrabel si zároveň myslí, že se dotknul radniční mafie. Alespoň to naznačuje na webových stránkách nejlepsipizzavemeste.cz/cb, které k pizzerii založil na inernetu.
Mimo jiné v nich vyzývá veřejnost k petici za zachování restaurace. Nasbíral už šest set podpisů, podporují ho hlavně návštěvníci podniku.

Do násilného vyklízení se radnici nechce

„Žába není legenda, o kterou bych se opíral. Je to dobrá značka firmy a o tu mi jde. Pokud bych chtěl opravdu odkrýt mafii, raději opustím město,“ řekl Vrabel.
Jako zmocněnec pizzerie má za sebou soudní stání s radnicí. V posledních dnech dostal provozovatel i výpověď ze záboru předzahrádky a ultimátum k jejímu vyklizení. Posezení pod slunečníky ale funguje dál.
Bitvu převzali právníci a do násilného vyklízení místa se radnici nechce.

Spor stále soud pravomocně nerozhodl. Advokáti pizzerie tvrdí, že výpověď z nájmu je od počátku neplatná a špatná je tedy i likvidace předzahrádky.

Smlouva má podle nich dodatek, který říká, že výpověď je možná, jedině pokud se nájemce zpozdí s měsíční platbou pronajímateli.

Antonín Pelíšek

Předzahrádka 9.4.2010

     Vážení přátelé,

     jak už jsem Vám napsal včera, Primátor dostal od rady města pověření k tomu, aby zajistil odstranění nepovolené předzahrádky Fresh Pizzerie u Žáby. S Primátorem jsme se předevčírem dohodli, že předzahrádku odstraníme a zaplatíme soudem určené peníze za užívání  předzahrádky za rok 2009. Rozsudek soudu jsme dostali minulý týden, jednání s Primátorem proběhlo hladce, předzahrádku jsme odstranili týž den a dnes jsem složil na pokladně magistrátu dohodnutou sumu (včera jsem celý den pekl pizzu). Odbor správy veřejných statků vydal souhlasné stanovisko na obě předzahrádky. Souhlasné stanovisko OSVS jsem doručil odboru dopravy a silničního hospodářství a zaplatil dva pětisetkorunové poplatky. Primátor telefonicky požádal vedoucího odboru Ing. Mráze, aby žádost bez odkladu vyřídil.

      Váš Ladislav Vrábel