MAFIEvKRAVATACH.cz

Korupce vládne politice

Saturday, Nov 23rd

Last updateSun, 12 May 2024 7pm

Dvoumiliardový projekt splavnění Vltavy zpochybňují zástupci Jihočeského kraje

Jakožto podnikatel v oblasti gastronomie mohu odhadnout, že město má více úředníků na odboru cestovního ruchu, než turistů ve městě /v průměru/. Naše radnice opravdu neplní funkci dobrého hospodáře. Město je příjemné pro bydlení, ale v oblasti obchodu a služeb se vedení města snaží České Budějovice spíše pohřbít. Zplavnění Vltavy je určitě krásný projekt. Za dvě a půl miliardy už mi tak krásný nepřipadá. V dnešní době je rozvoj obchodu podmíněn především automobilovou dopravou a dokud nebudeme mít dálnici do Prahy, do Plzně a do Linze, můžeme si o rozvoji města na úrovni obchodu a cestovního ruchu nechat jen zdát. Investice do zplavnění Vltavy je špatná investice. A to ani nemluvím o tom, kdo bude financovat pravidelné úpravy koryta. Copak si naši zastupitelé a radní nedokáží opatřit informace o tom, jak se potácí s problémy financování pravidelných úprav koryt řek třeba Francie? Také mě před lety jeden kamarád zval na loď plavebními kanály střední Francie. Plavba lodí je jistě příjemným turistickým zážitkem, ale kdo tento hezký zážitek zaplatí? No vážně, kdo? Ministerstvo dopravy? Kraj? Město? Noční linky v univerzitním městě jsme zrušili kvůli nedostatku peněz, na skateboard si sportovci musí zajet do Tábora nebo do Písku - kvůli nedostatku peněz, sportovní kluby a kulturní zařízení nemají na provoz dostatek finančních prostředků, protidrogová pomoc zavírá některá svá oddělení z důvodu nedostatku peněz, atd. Šetříme všude. Peněz je opravdu málo, ale investujeme obrovské finanční prostředky do málo významného projektu zplavnění Vltavy. To považuji za naprostou aroganci. Zajímalo by mě, kdo si splnil sen za jeden roční ropočet města České Budějovice.

 

 

 

Ladislav Vrábel

 

Dvoumiliardový projekt splavnění Vltavy zpochybňují zástupci Jihočeského kraje

2miliardový projekt splavnění Vltavy se nelíbí jihočeskému hejtmanovi. Považuje ho za zbytečný. Už brzy se má otevřít další plavební úsek. Ke stavbě má výhrady taky evropský účetní dvůr. Správci vodních cest projekt hájí. Odmítají, že by v˙ní byly nějaké nedostatky. A jsou si jistí, že o evropské peníze přijít nemůžou.

 

Autor

Po novém úseku začnou plout lodě v červnu. Vodohospodáři odpočítávají poslední dny. Jez, přístaviště i plavební komora jsou už ve zkušebním provozu. Vře to ale pod hladinou. Ostré reakce vyvolaly výsledky bruselské kontroly českých dopravních projektů včetně splavnění.

 

Martin Stašek, mluvčí, zastoupení Evropské komise v˙ČR:

Komise se vyjadřovala k ne zcela uspokojivému stavu v operačních programech, mezi které patří i doprava.

 

Václav Straka, mluvčí, Ředitelství vodních cest:

Jsme přesvědčeni o tom, že jsme postupovali plně v souladu s platnou legislativou.

 

Jiří Zimola /ČSSD/, hejtman Jihočeského kraje:

Pro mě je to akce, kterou bych nazval vyhazováním peněz, protože se ty peníze daly použít někde jinde a mnohem lépe.

 

Autor

Správci toku a ministerští úředníci tato tvrzení odmítají. Peníze z unijní pokladny směřují výhradně do vodních staveb a jinde se nedají použít. Výsledky kontroly podle nich neovlivní jejich čerpání.

 

Jakub Ptačinský, mluvčí, Ministerstvo dopravy:

Ten projekt je dále financován, nebude zastavován ani zastaven.

 

Autor

Splavnění obhajují například starostové okolní obcí i primátor.

 

Juraj Thoma /HOPB/, primátor Českých Budějovic:

Splavnění řek má velký rekreační a turistický potenciál.

 

Autor

Vltavskou cestu projektanti rozdělili do tří úseků. První je mezi krajským městem a Hlubokou, měří 9 km. Práce si tady vyžádaly více než 700 mil. Kč. Další úseky dokončí správci vodních cest do května 2013. Podle vodohospodářů má vltavská vodní cesta i protipovodňový význam. Firma vyčistí a prohloubí 33 km řeky.

 

http://www.ceskatelevize.cz/...0-udalosti-v-regionech-praha/