MAFIEvKRAVATACH.cz

Korupce vládne politice

Thursday, Nov 21st

Last updateSun, 12 May 2024 7pm

Kde vzít 3,6 milionu na noční linky?

Vážení přátelé, na stránkách sítě facebook je v tuhle chvíli 6 695 lidí, kteří protestují proti zrušení nočních linek MHD. Proč? Jednoduše nechtějí chodit v noci pěšky. Divíte se jim? Jedni pracují do noci, jiní potřebují spoj od vlaku, někteří se vracejí od známých z návštěvy. V zimě a pěšky? Obzvlášť mladé studentky mají ze zrušení nočních linek obrovskou radost. V zimě jim sice bude zima, ale na jaře to teprve začne být nepříjemné.

Proč vlastně došlo ke zrušení nočních linek MHD? Je to jednoduché. Městu chybí peníze v rozpočtu, tak se pár chytrých hlav dalo dohromady, a není náhodou, že těch pár chytrých hlav se dalo dohromady na Magistrátu.... No prostě deset procent dolů. Všichni. Město dotovalo Dopravní podnik zhruba dvěma sty milionů, takže na rok 2010 se radní potřebovali dostat na sto osmdesát milionů korun. Že je nerozumné šetřit tímto způsobem, je asi jasné každé hospodyňce, každému sedlákovi. Prášek na praní si prostě koupit musíte, kdežto nové záclony počkají. Radnice má ale odborníky na slovo vzaté. Potřebujeme ušetřit, škrtneme noční linky MHD. Kdo se chce bavit, ať se baví, ale když má na zábavu, má i na taxíka. Že nočními autobusy jezdí studenti, kteří přijedou do města nočním vlakem a potřebují se dostat z nádraží na koleje, asi radní nezajímá. A co potom občané, kteří pracují do noci? Najdou si jinou práci? A co jejich zaměstnavatelé? Najdou si jiné zaměstnance?

do zrušených nočních linek se začalo angažovat více lidí. Jak už jsem předeslal, tohle se zástupcům města jednoduše nepodaří jen tak přejít. Na stránkách facebooku už protestuje proti zrušení 6.600 lidí. Do akce se zapojila jedna poslankyně, která se chystá na zastupitelstvu vystoupit. Jeden ze zastupitelů, člen Kontrolního výboru ZM, se připojí se svým řešením. Pro všechny, kteří nemůžete sledovat dění na fb, Vám předkládám pro zamyšlení pár dalších názorů.

 

Když se zamýšlím nad postupem, který v otázce zrušení linek MHD, zaujali radní, opravdu si říkám, jestli by neměli naše Město řídit skuteční manažeři, nebo alespoň lidé se zkušenostmi řídit team jiných lidí. Co třeba, kdyby nám naši radní pověděli, kdo z nich má kolik zkušeností s řízením podniku, nebo teamu lidí? Nebo je Rada města místem, kde by se radní měli tyto věci učit?

Čímpak se třeba živil pan náměstek Vodička, který dnes řídí rozpočet města? A kde získal zkušenosti potřebné k řízení živnostenského úřadu a kanceláře tajemníka Zdeněk Řeřábek? V taneční škole? Nebylo by třeba, aby na takovýchto postech stáli lidé, kteří se vyznají jak v obchodu, tak v řízení většího kolektivu? Mohli bychom jít dále, každý z Vás ví, kdo sedí v Radě města.

Jediný zkušený v obchodu a řízení kolektivu zároveň je zde dle mého uvážení náměstek Primátora Jelen. To, že je někdo politik, učitel, nebo doktor, podle mě ještě neznamená, že může úspěšně řídit město. U příštích voleb bychom měli asi více přemýšlet a věru, pokud se chystáte volit na post Primátora třeba Ing. Kábele, poslechněte si nejprve můj rozhovor s ním. To, že je ředitelem zemědělské školy, ještě neznamená, že je schopný dedukce, logického uvažování, nebo jednání, jehož výsledkem bude řešení.

Ve vší úctě ke všem radním a tajemníkovi se svým poradním hlasem, nebylo na místě nejprve vypracovat průzkum vytíženosti nočních linek a prověření čtyřistapadesátimiliónového rozpočtu nákladů Dopravního podniku, pře zrušením nočních linek? Není tady tady město kvůli ochraně bezpečí občanů? Nedalo by se ušetřit těch 3,6 milionů mezi 450 miliony ročních nákladů Dopravního podniku někde jinde? U nás v pizzerii jsme také dělali řadu úsporných opatření, ale většina se týkala úspor na našich odměnách, další úspory se týkaly investic do podniku, ale služby občanům jsme naopak rozšířili. Od začátku měsíce jsme začali dělat roznášku po centru města (kdybyste někdo měl zájem, objednejte si na www.NejlepsiPizzaVeMeste.cz), udělali nové menu a zahájili pár akcí, ve kterých zákazníci ušetří nějakou tu korunu. Politici a úředníci si ovšem na peníze nesáhli a šetří na úkor občanů! Takhle se hospodaří v ekonomické krizi?

Víte co mi připadá zajímavé v souvislosti s DP (Dopravní podnik)?

 

1) DP vydělal v roce 2006 - 4 miliony, v roce 2007 - 14 milionů a v roce 2008 - 27 milionů. Přesto Město doplatilo na provoz v roce 2006 - 180 milionů, v roce 2007 - 201milionů a v roce 2008 - 199 milionů. Jen pro informaci plán na rok 2009 je 206 milionů. Nevěřím tomu, že by lidé přestali jezdit v rámci ekonomické krize do školy, nebo do zaměstnání. Kde je tedy zisk DP v roce 2008? Proč nemůže mít DP v zájmu zachování služeb o trochu nižší zisk? V době, kde firmy bojují o přežití.

 

2) Se vstupem ČR do EU se změnila smlouva mezi Městem a DP. Původní smlouva obsahovala odstavec o finanční motivaci zaměstnanců DP ve snaze zajistit co nejkvalitnější službu a nejhospodárnější způsob vedení podniku. Zjednodušeně se to dá vysvětlit asi takhle. Čím více DP vydělal a méně potřeboval z městské pokladny, tím vyšší provizi z ušetřených peněz dalo Město do fondu na vyplácení odměn zaměstnanců DP. Kam se tato motivace poděla? Vracíme se zpět k dobám komunistického hospodářství?

 

Zamysleme se nad super akcí "Zaplať mobilem - pokrok nezastavíš!". Kolikpak stojí lincence na provoz této služby? Asi 70 000 měsíčně? A kolik se utrží přes mobil peněz? Ani tolik, kolik stojí licence? Asi 45 tisíc měsíčně? A kde je potom zisk? A kolik stála reklama? Tohle má být pro  město prospěšné? V době ekonomické krize?

A co třeba městská policie? Přes padesát milionů (včetně zák. pojištění) ročně na platy necelé stovky strážníků? A co vlastně strážníci stráží? Platíme je proto, aby stáli v Krajinské ulici a vybírali pokuty? Nebylo by lepší tam postavit elektronicky řízený sloupek, který by sjel v době zásobování do země a který by mohli občané parkující svá auta v domech této ulice stáhnout na chvíli nějakou elektronickou kartou? Jenže žádný kamarád nebo syn radního nemá firmu na sloupky, že? A co třeba slavná Jihočeská parkovací? Donekonečna budeme vykřikovat, že máme devadesátiprocentní respektovanost placení parkovného, zatímco strážníci městské policie zdarma pracují pro soukromou pražskou firmu, přičemž v top vedení můžete na webových stránkách najít vedle ředitele společnosti syna bývalého Primátora Tettera? Uvědomme si, že městská policie nás stála v roce 2007 - 50,4 milionu, v roce 2007 - 56,2 a v roce 2008 už máme v plánu jim vyplatit 58,7 milionu. Děkuji MP (městské policii) za to, že přijedou do restaurace, když dělá někdo výtržnost. Toho si opravdu vážím. Nevážím si MP za to, že dělá doručovatele pošty Magistrátu města, když mi tajemník magistrátu potřebuje nějaké to lejstro doručit. Poslední dopis z jeho odboru (přestupků) se mi snažila policie doručit sedmkrát. Až naposedmé se jim podařilo mně potkat. Jen pro představu, k čemu je dobrá MP. Zároveň vídám strážníky MP, jak pokutují cyklisty na lávce nad Dlouhou loukou. To je opravdu záslužná činnost. Za takřka 60 milionů tu máme strážce dopravy. Kdyby radši za ty peníze nechalo Město udělat kolem Černé věže kruhový objezd. Nikdo by nemusel načerno projíždět pěší zónou v Krajinské a my bychom ušetřili denně za čtyři strážníky MP. To by ale nesměl odboru dopravy a silničního hospodářství šéfovat Ing. Mráz a jemu tajemník Řeřábek. Ti mají totiž na práci úplně jiné věci. Nebudu Vás zatěžovat tím, kolik času stráví jen přeměřováním naší předzahrádky a neustálými správními řízeními ve snaze zlikvidovat Fresh Pizzerii u Žáby.

V roce 2009 též zaplatíme 33 milionů za údržbu zeleně. Chápu, že Město se snaží zajistit bezpečnost občanů. Je třeba postarat se o ulomené větve a sekat trávu v období květu kvůli alergikům. Nejdůležitější ale je, sekat trávu každý měsíc, protože by se mohlo někomu stát, že až půjde v noci pěšky domů a bude značně podrážděný z autobusu, který nejede, pohled na neposekanou trávu by s ním mohl "zacvičit". Proto 33 milionů ročně.

Tajemník magistrátu vyplácí zhruba pět set úředníků magistrátu. K tomu má k dispozici 214 milionů (včetně pojištění). To není věru moc, asi 42,5 tisíce v průměru na jednoho. V této sumě je zahrnut plat, osobní hodnocení, prémie, daň a pojištění. V rámci ekonomické krize se úředníkům platy nesnižovaly. Tajemník má ale ještě z rozpočtu takovou zvláštní položku. Jmenuje se "Ostatní osobní výdaje". Tyto peníze pak může rozdávat úředníkům dle libosti. Třeba za to, že porušují zákon, když se snaží zlikvidovat tajemníkova souseda, Fresh Pizzerii u Žáby. Pizzerie je přitom nájemcem v domě, kde sám tajemník má od města pronajatý luxusní byt za přibližně 4 tisíce korun měsíčně. Tajemník pak své podřízené kryje tím, že stížnosti vyřizuje jako neopodstatněné. Ale abychom neodbíhali od tématu - částka, kterou bychom mohli klidně ušetřit a přitom nesáhnout úředníkům na platy je 2 414 000 korun.

Rád bych Vám napsal o dalších penězích, které by se dali najít, ale to není má práce. Tenhle článek mně stál deset hodin času. Přitom máme Magistrát plný odborníků, které si platíme, aby nám dobře hospodařili s naším majetkem a dobře se starali o chod města. A oni místo toho neumí mezi dvěma a čtvrt miliardou nákladů najít 3,6 milionu, aby zajistili bezpečný rozvoz občanů v noci ze zaměstnání domů. Nepochopitelné.

Váš Ladislav Vrabel