Předzahrádka 30.4.2010
- Fresh Pizzerie u Žáby
- Parent Category: Kauzy
- Friday, 30 April 2010 22:09
- Hits: 5040
Vážení přátelé,
včera i dnes jsem strávil pár desítek minut s panem Starostou Rudolfova. Tam totiž poslal Krajský úřad naší žádost o povolení předzahrádky. Poslal sem i řízení o neoprávněném záboru veřejného prostranství. Jde o jeden den, kdy jsme otevřeli předzahrádku. S primátorem Thomou jsme se dohodli, že když odstraníme předzahrádku ihned, zaplatíme pouze za jeden den nájemného a tím to bude vyřízeno. Jednání byla přítomna i vedoucí odboru správy veřejných statků a asistent primátora. Co se týče povolení předzahrádky, primátor řekl, že pokud městu zaplatíme 181 200,- Kč za užívání předzahrádky za minulý rok, předzahrádku nám město povolí a nikdo nám nebude dělat problémy. Problémy nám ovšem opět působil odbor dopravy. Ještě poslední den úřadování pana Řeřábka stihla úřednice odboru dopravy poslat na Okresní soud žádost o vyjádření k nájemnímu vztahu mezi městem a společností Fresh CZ. Předpokládám, že chtěla vytvořit předběžnou otázku v rámci správního řízení. Dokud by totiž předběžná otázka nebyla zodpovězena, mohlo by se řízení protahovat. Klidně i celou sezonu. My bychom pak nemohli legálně otevřít předzahrádku. Tato úřednice pravděpodobně ani do spisu nezařadila souhlasné vyjádření od policie ČR, ledaže by se pan starosta na Rudolfově přehlédl. Poté, co Krajský úřad vypravil spis během dvou dnů na jiný úřad, aby se povolení již dále zbytečně nezdržovalo, jsem mluvil s panem starostou z Rudolfova. I on je nakloněn tomu, aby se z povolení předzahrádky nevytvářel byrokratický uzel, ale podle něj dostal na stůl místo spisu torzo. Otázkou pak je, od koho? Proč úřednice magistrátu poslala na soud žádost, kterou soud nemůže vyřídit dříve, než za půl roku? Proč ve spisu chybí kladné vyjádření dopravního inženýra polici ČR, který mi vyjádření dnes ráno ukazoval v odešlé poště? Proč na sebe podali vedoucí úředníci odboru dopravy námitku podjatosti? A jak je možné, že nám povolili nevýdělečnou předzahrádku u Fresh Kavárny u Žáby a předzahrádku, která nás živí nepovolili? Obě žádosti jsme podali ve stejný den, stejný odbor SVS vydal s předzahrádkami souhlas, ve stejnou chvíli jsem obě žádosti podal na odbor dopravy a ve stejnou chvíli se k oběma žádostem vyjádřil dopravní inženýr policie ČR. Vyjádřil se naprosto stejně. Obě žádosti vyřizovala stejná osoba, přesto se v jednom případě prohlásila za podjatou a v druhém případě rozhodla souhlasně. Správní řád ovšem v §14, ve kterém ukládá postupy při námitce podjatosti nehovoří o podjatosti vůči případu, nýbrž o podjatosti úřední osoby. Pokud byla úřední osoba podjatá v řízení o povolení předzahrádky před pizzerií, nemohla současně rozhodnout o povolení před kavárnou. Jenže rozhodla. Dnes jsem zaplatil 24 320,- Kč, první splátku za užívání pozemku před Fresh kavárnou u Žáby a podepsal smlouvu o povolení zvláštního užívání. Rozhodnutí odboru dopravy bylo vydáno 27.4.2010. Bývalý tajemník magistrátu Řeřábek rozhodl o tom, že všichni úředníci odboru dopravy jsou podjatí 26.4.2010.
Dvě stejné žádosti:
Správní řád:
Díl 2: Vyloučení z projednávání a rozhodování věci
(1) Každá osoba bezprostředně se podílející na výkonu pravomoci správního orgánu (dále jen "úřední osoba"), o níž lze důvodně předpokládat, že má s ohledem na svůj poměr k věci, k účastníkům řízení nebo jejich zástupcům takový zájem na výsledku řízení, pro nějž lze pochybovat o její nepodjatosti, je vyloučena ze všech úkonů v řízení, při jejichž provádění by mohla výsledek řízení ovlivnit.(2) Účastník řízení může namítat podjatost úřední osoby, jakmile se o ní dozví. K námitce se nepřihlédne, pokud účastník řízení o důvodu vyloučení prokazatelně věděl, ale bez zbytečného odkladu námitku neuplatnil. O námitce rozhodne bezodkladně usnesením služebně nadřízený úřední osoby nebo ten, kdo má obdobné postavení8) (dále jen "představený").
(3) Úřední osoba, která se dozví o okolnostech nasvědčujících, že je vyloučena, je povinna o nich bezodkladně uvědomit svého představeného. Do doby, než představený posoudí, zda je úřední osoba vyloučena, a provede potřebné úkony, může tato osoba provádět jen takové úkony, které nesnesou odkladu.
(4) Představený úřední osoby, která je vyloučena, za ni bezodkladně určí jinou úřední osobu, která není k vyloučenému ve vztahu podřízenosti. Usnesení o tom se pouze poznamená do spisu. Nelze-li určit nikoho jiného, bezodkladně o tom uvědomí nadřízený správní orgán a spolu s tím mu předá spis. Nadřízený správní orgán postupuje podle § 131 odst. 4.
(5) Vyloučena je též ta úřední osoba, která se účastnila řízení v téže věci na jiném stupni. Důvodem vyloučení není účast na úkonech před zahájením řízení nebo na výkonu kontroly prováděné podle zvláštního zákona.
(6) Ustanovení předchozích odstavců se nepoužijí pro vedoucí ústředních správních úřadů a státní tajemníky.
(7) Ustanovení odstavců 1 až 4 se obdobně užijí pro znalce a tlumočníky.