MAFIEvKRAVATACH.cz

Korupce vládne politice

Saturday, Jul 27th

Last updateSun, 12 May 2024 7pm

MHD

Znovuzavedení nočních linek MHD v ČB :-)

V listopadu roku 2009 jsme se začali věnovat radnicí plánovanému zrušení nočních linek MHD ve městě České Budějovice. Petici proti zrušení nočních linek MHD podepsalo během několika málo dnů 1364 občanů našeho města, na sociální síti se do skupiny proti zrušení nočních linek MHD přidalo okolo sedmi tisíc lidí. Radní a zastupitelé města svými rozhodnutími nakonec opravdu noční linky MHD zrušili. Ze strany občanů následně došlo na vyjednávání s primátorem Thomou, který nakonec prosadil jednu samostatnou noční linku, která byla placena ve speciálním režimu, tuším že třiceti korunami za jízdu.      Nyní, po dvou letech, se opět vracíme k názoru, že univerzitní - krajské město si noční linky MHD zaslouží. Dopravní podnik zpracoval jedenáct různých variant. Varianty nakonec rozdělil na ty více povedené (ke shlédnutí ZDE) https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BwjAGgH9swRHMmNlMTI1MTMtZTYxOS00MDgyLTg1MWMtZTc2MDg2YzJlZjg0&hl=en_US

a na ty povedené méně (ke shlédnutí ZDE) https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BwjAGgH9swRHNjA5NjY3ZjEtYjU5NS00MGVhLTk2ZmItMTI5MmM4OTc4NTAy&hl=en_US.

Čtyři povedenější návrhy poté DP předložil ke schválení radním. Předseda představenstva Dopravního podniku Bc. Slavoj Dolejš mi k výběru návrhů řekl: "Návrh, který jsme předložili radě města ke schválení jsme vybrali pro jeho praktičnost. Jednak je to vlastně ověřený model s drobnou úpravou a dobrým 40 minutovým intervalem. Tato varianta je pro nás také finančně únosná. Takže jsem rád, že můžeme občanům nabídnou kvalitnější a dostupnou noční dopravu. V nočních linkách bude platit běžný tarif."

K závěru bych Vám ještě rád předložil tiskovou zprávu Dopravního podniku k nočním linkám a novým tarifům městské hromadné dopravy a rád bych poděkoval všem, kteří se podíleli na obnovení nočních linek MHD.

Ladislav Vrábel

 

------------------------------ TISKOVÁ ZPRÁVA ------------------------------

Od prosince budou v Českých Budějovicích zavedeny dvě noční linky MHD za běžný tarif

Rada města schválila návrh Dopravního podniku města České Budějovice na opětovné zavedení dvou nočních linek 53 a 59, ve kterých bude platit běžný tarif jako na jiných linkách.

České Budějovice, 19. 10. 2011 – Noční veřejná doprava v Českých Budějovicích bude od 11.12.2011 zajišťována dvěma linkami 53 a 59 a dojde ke zrušení speciálního nočního tarifu. Cestující tak budou i v nočních spojích platit běžné jízdné jako na ostatních denních linkách.

 

Linka 53 bude vedena v trase Máj-A.Barcala – Jihočeská Univerzita – Výstaviště – Poliklinika Sever – Nádraží – Senovážné náměstí-DK – Poliklinika Jih – Náměstí Bratří Čapků. Linka 59 pak v trase Vltava – Strakonická-Möbelix – Družba-IGY – Poliklinika Sever – Nádraží – Suché Vrbné. Trasy těchto dvou linek jsou téměř totožné jako před dvěma lety, drobnou odlišností je pouze to, že linka 53 nepojede ze sídliště Máj k Nádraží Rudolfovskou třídou jako dříve, ale přes zastávku Senovážné náměstí-pošta, v opačném směru pak přes zastávku Žižkova-VŠERS.

 

Veřejností velmi žádané obnovení původního rozsahu nočních linek je umožněno mimo jiné díky zefektivnění provozu celého systému MHD a spoluprací Statutárního města s Dopravním podnikem, jejichž společným zájmem je vyhovět požadavkům cestujících.

 

------------------------------ KONEC ------------------------------

 

------------------------------ TISKOVÁ ZPRÁVA ------------------------------

Od 11. prosince se mění tarif v českobudějovické MHD

Rada města schválila návrh na změnu tarifu jízdného v českobudějovické MHD. Důvodem je změna struktury tarifu, zavedení nových typů jízdenek a úprava cen odpovídající objektivním vlivům jako je především změna sazby DPH. Změny se dotknou jednotlivých i předplatných jízdenek a tarifních zón.

České Budějovice, 19. 10. 2011 – Od poslední změny tarifu jízdného MHD v Českých Budějovicích

v září 2007 uplynuly více než čtyři roky. Za tu dobu výrazně vzrostly ceny vstupů, jako jsou pohonné hmoty či energie, nedávno se přidaly další vlivy v podobě zvýšení sazby DPH, povinnosti nákupu zimních pneumatik apod. Dopravní podnik také intenzivně investoval do modernizace vozového parku a infrastruktury.

 

Tyto objektivní vlivy však nejsou jediným důvodem úpravy. Cílem bylo zjednodušení struktury jednotlivého jízdného, přizpůsobení sortimentu předplatných jízdenek skutečné poptávce a rozlišení sazeb pro děti do 15 let a studenty starší 16-ti let.

 

V sortimentu základních jednotlivých jízdenek budou nově jízdenky pouze na 20 minut a 60 minut s tím, že cena 20-minutové se zvyšuje o 1,- Kč na 13,- Kč a u 60-minutové se cena nemění. Dále budou k dispozici jízdenky na 24 hodin za 50,- Kč, jako doplňková forma prodeje pak 30-minutové jízdenky u řidiče a SMS jízdenky za jednotnou cenu 25,- Kč.

 

Změna zahrnuje řadu vstřícných kroků vůči cestujícím. Jedním je zrušení tzv. dovozného – za přepravu zavazadel tedy nebude muset nikdo platit. V nočních linkách bude zrušeno speciální zvýšené jízdné a zaveden běžný tarif. U zlevněných jednotlivých jízdenek pro děti od 6 do 15 let se ceny nemění

 

Zcela novými typy jednotlivých kusových jízdenek budou:

- hromadná školní jízdenka (200,- Kč) – platí po dobu 4 hodin pro skupinu až 30 dětí do 15-ti let a dvoučlenný pedagogický dozor

- rodinná víkendová jízdenka (100,- Kč) – platí po celý víkend a ve státem uznaných svátcích pro 2 dospělé a až 3 děti do 15-ti let

- 7-denní jízdenka (190,- Kč) – platí po dobu 168 hodin od označení

 

Časové předplatní jízdenky budou nově strukturovány na občanské plné jízdné, děti 6-15 let, studenty 16-26 let a důchodce do 70 let. Zároveň se zjednoduší systém tarifních zón. Namísto současných pěti budou pouze dvě. Zóna 1 zahrnuje území města a zóna 2 obce v jeho okolí. Časové předplatní jízdenky bude možné zakoupit buďto pro jednu zónu (město nebo okolní obce) nebo pro dvě zóny, které pokrývají celou síť MHD. Ceny občanského plného jízdného a jízdného pro důchodce jsou upraveny především o vliv zvýšené sazby DPH. Sazby pro děti jsou přibližně na úrovni třetiny plného jízdného (u některých typů dětských časových jízdenek dochází dokonce ke snížení ceny), sazby pro studenty jsou zhruba na poloviční výši plného jízdného. Ustanovení pro bezplatnou přepravu osob a věcí se nemění.

 

V souvislosti se změnou tarifu bude před začátkem jeho platnosti omezen prodej časových předplatných jízdenek. Od 20.10.2011 bude zrušen prodej kupónů s platností 1 rok, 180 dní a 90 dní. Od 11.11.2011 bude zrušen prodej 30-denních kupónů. Staré jednotlivé jízdenky mohou cestující i prodejci vyměnit za nové s doplatkem v Informační kanceláři DPmČB v Mercury Centru nebo v pokladně v areálu autobusové vozovny v Novohradské ulici do 29.6.2012. Po přechodné období do 31.12.2011 budou při přepravní kontrole akceptovány i staré jízdenky pro jednotlivou jízdu za předpokladu jejich správného označení ve vozidle.

 

 

------------------------------ KONEC ------------------------------

 

"Pokrok nezastavíš" - ztráta 4,5 milionů

V městské dopravě a při parkování v Českých Budějovicích už nebude možné platit prostřednictvím mobilního telefonu. Projekt, který stál město více než 4,5 milionu korun, končí. Lidé ho téměř nevyužívali.


Pohodlné placení jízdného v českobudějovické městské dopravě a při parkování mobilem bude už brzy minulostí. Podle radních se totiž novinka neosvědčila.

"Službu využívalo velmi málo lidí. Ukázalo se, že pořízení datových jízdenek je pro uživatele velmi problematické. Proto rada rozhodla, že s firmou Direct pay neprodlouží smlouvu, která vyprší na konci března," uvedla náměstkyně primátora Ivana Popelová.

Gentleman s dokonalou pěšinkou uprostřed čela a knírkem v dobovém obleku s mobilem v ruce a heslem 'Pokrok nezastavíš', který byl symbolem marketingové kampaně radnice, tak neuspěl.

Tržby z datových jízdenek a parkovného placené pomocí elektronických peněženek přes mobil se nevyšplhaly ani na jedno procento z celkové částky a pohybují se pouze v řádech desítek tisíc korun.

"Systém nefunguje tak, jak jsme si slibovali. Na aplikaci elektronické peněženky dokáže reagovat asi jen pětina mobilů," sdělila Popelová.

Zavedení projektu Město v mobilu stálo radnici 2,5 milionu korun, pražská firma Direct pay dostává měsíčně 80 tisíc korun a k tomu čtyři procenta z tržeb. Brzy se však bude muset s tímto ziskem rozloučit.

Změna pro cestující možná přijde na jaře

"Je to pro mě novinka. Věděli jsme, že o tom radní budou jednat, protože smlouva končí, ale výsledek nevím. Přitom za celou dobu spolupráce jsem neslyšel žádné stížnosti od města ani od klientů," řekl ekonomický manažer Direct pay Radim Zelenka.

Za nedostatek uživatelů podle něj může špatný marketing města. "Kdybych sám nevěděl, že placení mobilem v Budějovicích funguje, tak se to jinak nedozvím," popsal vlastní pocity Zelenka.

Město v mobilu se tak od jara scvrkne pouze na platby jízdenek pomocí SMS. A to pouze v případě, že si dopravce najde nového dodavatele.
Navíc, nynější SMS lístky jsou v Budějovicích výrazně dražší než klasické papírové jízdenky.

 

Cestující však mají naději, že se na jaře situace změní. "Jsem přesvědčen, že podmínky budou lepší. Nová nabídka už bude bez dalšího prostředníka a jeho marže," slíbil Bohumil Matouš, ekonomický manažer budějovického dopravního podniku.

 

Jízdenku nebo sms?

 

V městské dopravě v Budějovicích mohou lidé využívat dvě služby: SMS nebo datovou jízdenku.Pohotová SMS jízdenkastojí 20 Kč a platí 30 minut.Papírový lístek za 14 Kč platí 40 minut. Základní datová jízdenka, která se kupuje přes elektronickou peněženku DZone, vyjde levněji než běžný lístek: za 12 Kč se dospělý povozí 30 minut, s klasickým lístkem za stejnou cenu jen 20 minut.

 

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/milionovy-projekt-na-placeni-jizdneho-pres-mobil-v-budejovicich-zkrachoval-1bv-/domaci.asp?c=A101210_092239_budejovice-zpravy_pp

 

Ředitele dopravního podniku odvolali

Vážení přátelé, Dopravní podnik má šikovného ekonomického ředitele. Tento člověk se v ekonomice podniku orientuje velice dobře, a to i zpětně. Tím chci říci, že kdyby bylo třeba otevřít skříň a najít nějakého toho kostlivce ... Mám ovšem takový pocit, že do nějakých válek a tvrdých opatření se nikomu nechce.
 
 
Dopravní podnik není Teplárna. Nebo se mýlím?
 
Ladislav Vrábel
 
 
Českobudějovický deník
 

Ředitele dopravního podniku odvolali

České Budějovice - Podle představenstva firmy nebylo v řadě případů vypsáno řádné výběrové řízení

Diskutovat (0)včera 13:34

Ilustrační foto.
Autor: Deník/ Petr Lundák

Řídicí orgán budějovického dopravního podniku odvolal ředitele Lubomíra Půlpána. Současná radniční koalice se tak zřejmě nezastavila jen u změny představenstev a dozorčích rad v městských podnicích. 

„Zjistili jsme množství pochybení v oblasti vztahů s dodavateli především u zboží a služeb, mohu být konkrétní pouze u dodávek náhraních dílů a počítačových technologií,“ vysvětluje včerejší překvapivý krok předsedapředstavenstva a radní Slavoj Dolejš (TOP 09). Podle něj u některých obchodů dokonce chyběly smlouvy. „Představenstvo si nechalo předložit všechny účty a smlouvy a z nich vyčetlo jmenované nedostatky, více informací poskytnout nemohu,“ doplnil Dolejš. 

"Postup představenstva je legitimní a ze zákona jsem povinen jej respektovat," vyjádřil se ředitel. 
"Očekávám, že bude vypsáno majoritním akcionářem transparentní výběrové řízení na uvolněnou funkci, a právě proto, že si nejsem vědom žádných pochybení, jak je předsedou představenstva panem Slavojem Dolejšem zdůvodněno mé odvolání, hodlám se o funkci znovu ucházet prostřednictvím nového výběrového řízení," dodal.

Půlpán byl odvolán třemi hlasy představenstva, samotný ředitel se hlasování zúčastnit nemohl a jeden člen představenstva se zdržel.
 

Dopravní podnik povede dočasně Dolejš

Vážení přátelé, trochu mě překvapuje, jak jsme překvapeni tímto překvapením. Slavoj Dolejš se už několik měsíců účastní různých školení v oblasti dopravy a zabývá se situací v DP pokud vím poměrně detailně a o něm jako řediteli se mluví snad už od voleb, nebo možná ještě déle. Do článku jinak precizního novináře pana Otty se nám vloudila malá nepřesnost. Slavoj Dolejš není radním. Je pouze zastupitelem. Panu Dolejšovi přeji také hodně úspěchů na nové pozici generálního ředitele Dopravního podniku.
 
 
 
Ladislav Vrábel
 
Českobudějovický deník
 

Dopravní podnik povede dočasně Dolejš

České Budějovice – Budějovice se dočkaly další změny ve vedení podniku, který patří městu. Jak už Deník informoval, byl tentokrát odvolán ředitel dopravního podniku Lubomír Půlpán.

Diskutovat (0)včera 16:29aktualizováno včera 19:10

ilustrační foto
Autor: Petr Lundák

Ve funkci skončil v pondělí. „Důvodem odvolání bylo zjištění jeho manažerských pochybení, a to především v oblasti obchodních vztahů s dodavateli,“ přiblížil důvody odvolání Slavoj Dolejš, předseda představenstva a radní za TOP 09. „V řadě případů nebylo vypsáno řádné výběrové řízení a některé obchodní vztahy nebyly smluvně zabezpečeny. Důvody pochybení nebyly dostatečně vysvětleny, proto se představenstvo rozhodlo k tomuto krajnímu řešení,“ doplnil Dolejš. Ten byl také, jako předseda představenstva, pověřen dočasným vedením firmy. Situaci by se měla věnovat rada města v polovině dubna, která rozhodne o dalším postupu. Podle Dolejše je pravděpodobné, že bude na obsazení funkce ředitele vypsáno výběrové řízení.

Odvolaný Lubomír Půlpán ve své reakci na celou situaci uvedl, že: „Postup představenstva je legitimní a ze zákona jsem povinen jej respektovat.“ Půlpán ale očekává, že bude vypsáno výběrové řízení, kterého se hodlá zúčastnit. „Nejsem si vědom žádných pochybení,“ zdůraznil také bývalý ředitel ke svému odvolání.

Odborový předák v dopravním podniku David Lataj odvolání ředitele přivítal. „Bylo to třeba. Objevovala se tam totiž mnohá pochybení,“ zmínil Lataj a dodal, že odbory považují za nedostatečnousvůj názor na působení Lubomíra Půlpána. Doplnil, že odborům třeba chyběla lepší komunikace s vedením firmy, například o důležitých rozhodnutích podniku. „Jediné, co nám dali byla jednou za rok zpráva o řízení podniku a o tu jsme si ještě museli požádat,“ řekl David Lataj, předseda odborová organizace zaměstnanců dopravního podniku.
 

Usnesení RM k petici za zachování nočních linek MHD

K bodu: Petice za zachování provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích

Rada města České Budějovice přijala u s n e s e n í č. 1537/2009:

rada města

I.    bere na vědomí

petici za zachování provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích.

II.   schvaluje

návrh odpovědi na petici za zachování nočních linek MHD v Českých Budějovicích.

III. u k l á d á

Mgr. Juraji Thomovi, primátorovi města,

odeslat odpověď na petici za zachování nočních linek MHD v Českých Budějovicích

osobě oprávněné zastupovat petiční výbor.

Odpověď Primátora na petici za noční linky MHD

V Českých Budějovicích 9. prosince 2009, čj.:KP/2648/2009

Vážený pane Vrabele, dovolte mi, prosím, abych Vaším prostřednictvím odpověděl na „Petici za zachování provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích“, kterou pracovnice centrální evidence petic a stížností Magistrátu města České Budějovice obdržela 3. 12. 2009 a kterou jsem předložil k projednání radě města dne 9. prosince 2009 (přijato usnesení č. 1537/2009).

Je zřejmé, že „Petice za zachování provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích“ vznikla na základě usnesení rady města dne 4. listopadu 2009 a reaguje na skutečnost, jež je dnes již překonaná. Rada města 18. listopadu 2009 rozhodla o zavedení provozu noční linky číslo 50 a požadavky obsažené v samém závěru textu petice (zrušit usnesení rady města, vedoucí ke zrušení provozu nočních linek; zachovat provoz nočních linek) jsou z tohoto hlediska irelevantní.

 

Dovolte mi však, abych i přesto reagoval na samotný text petice a pokusil se tak přiblížit Vám a všem petentům cestu, jež vedla k rozhodnutí rady města zajistit v našem městě od 13. prosince 2009 provozování polookružní noční linky č. 50.

§ „Noční hromadná doprava je však standardní složkou života ve větších a moderních městech a jako taková i v Českých Budějovicích intenzivně slouží všem občanům, ať už při cestách k dálkovým spojům na nádraží, tak při cestách za zaměstnáním, kulturou nebo zábavou.“

Rozdílný názor na to, zda noční hromadná doprava je, či není „standardní složkou života“ většího města, tvoří jádro celé diskuse o nočních linkách. Skupina čítající 1364 podepsaných osob se domnívá, že noční hromadná doprava má být nedílnou součástí základní dopravní obslužnosti našeho města. Další skupina, jíž úprava provozu noční linky s ohledem na několikrát veřejně zdůrazňované nezbytné dosažení úspor v rozpočtu města v roce 2010 nevadí, s výše uvedenou tezí pro změnu nesouhlasí.

Nemohu přijmout tvrzení, že noční hromadná doprava „intenzivně slouží všem občanům“. Noční linky, a potvrzují to mimochodem i údaje na Vámi organizované „petiční stránce“ www.anonocnimlinkam.cz, slouží v drtivé většině studentům, kteří se do svých domovů vracejí z brigády, kulturní či společenské akce.

Zajistit noční linku pro všechny českobudějovické studenty jistě nelze ani v době rozpočtově radostnějších. Pro dopravní obslužnost vysokoškolských kolejí, ve kterých je dle informací Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích ubytováno 2300 studentů, však platí, že mezi půlnocí a čtvrtou hodinou ranní bude linka číslo 50 zajíždět na Branišovskou ulici stejně jako linka číslo 53 celkem šestkrát.

Souhlasím s tím, že noční linky jsou využívány jako oblíbený dopravní prostředek při cestě z posledního nočního, nebo na první ranní vlak. Tento fakt pracovníci Dopravního podniku města České Budějovice při přípravě jízdního řádu linky číslo 50 rovněž zohlednili, týká se tří vlakových spojení:

-         rychlík Praha – České Budějovice (R 657), příjezd v 00.50 h: odjezd obou vozů noční linky z nádraží do oblasti Čtyř Dvorů případně Rožnova v 1.05 h;

-         rychlík České Budějovice – Praha (R 630), odjezd v 4.04 h, respektive rychlík České Budějovice – Brno (R 927), odjezd v 4.10 h: příjezd obou vozů noční linky z oblasti Čtyř Dvorů či Rožnova na nádraží v 3.44h.

§ „Dostupná veřejná hromadná doprava i v nočních hodinách představuje alternativu k individuální automobilové dopravě (IAD). Nejedná se pouze o bezpečnost provozu, ale také vliv hluku v nočních hodinách z provozu IAD.“

S tím nelze než souhlasit, stejně jako se skutečností, že noční linka č. 50 je i v nočních hodinách dostupná a veřejná.

§ Pro mladé lidi je rovněž provoz nočních linek jediným cenově dostupným, rychlým, bezpečným a spolehlivým způsobem jak se pohybovat městem. Zrušení noční dopravy je rovněž krokem zpět, který nepříznivě pocítí mnozí živnostníci a celá sféra turismu ve městě.

Jak jsem již uvedl, petice reaguje na stav před zavedením linky číslo 50, obavy o nepříznivý dopad zrušení nočních linek na českobudějovické živnostníky či oblast cestovního ruchu tedy nejsou na místě.

Pevně věřím, že nejen mladí lidé budou „padesátku“ využívat. Z prvotních ohlasů, které jsem zaznamenal bezprostředně po původně schváleném zrušení nočních trolejbusů, jasně vyplývalo, že by českobudějovičtí cestující byli ochotni si za svezení nočním autobusem připlatit. Domnívám se, že jsme stanovením ceny jízdenkou na třicet korun vyhověli i kritériu „cenové dostupnosti“, byť jsem již zaznamenal hlasy, poukazující na „výši“ ceny jízdenky.

§ Na internetových stránkách sítě Facebook již veřejnost vyhlásila ostrý nesouhlas (přes 6500 hlasů) se záměrem zrušení provozu nočních linek MHD.

Reakce veřejnosti na zprvu uvažované zrušení nočních linek byla důvodem, proč jsem se obrátil na pracovníky Dopravního podniku města České Budějovice s požadavkem na zpracování návrhu, který bude řešit zachování alespoň částečného nočního provozu, avšak bez nutnosti zvyšování již schváleného příspěvku z rozpočtu města.

Dal jsem veřejně své slovo, že se pokusíme nalézt takové řešení, které nebude mít dopad na městský rozpočet, a jsem rád, že rada města návrh, který kompromisně řeší požadavek občanů našeho města na zachování alespoň částečného nočního provozu, nakonec podpořila.

§ Rádi bychom tuto aktivitu podpořili další důraznější cestou, a to prostřednictvím této petice.

Opět uvádím, že petice reaguje na stav, který je již překonán.

§ „Noční linky mají přestat jezdit od 13. 12. 2009.“

I po 13. prosinci 2009 bude v Českých Budějovicích jezdit noční linka.

§ „Do změn v provozu MHD však může ještě zasáhnout zastupitelstvo města České Budějovice na svém zasedání dne 26.11.2009.“

Do změn v provozu MHD zastupitelstvo města může zasahovat pouze nepřímo a to schválením rozpočtové změny, jež by dopravnímu podniku přisoudila větší příspěvek z městského rozpočtu. Zastupitelé by radě města museli uložit, aby připravila a v orgánech dopravního podniku zajistila projednání změny jízdních řádů.

Ani to by však nevedlo k okamžité úpravě provozu nočních linek. Tu totiž musí schválit příslušný dopravní úřad, což má v našem případě tu výhodu, že jím je odbor dopravy a silničního hospodářství českobudějovického magistrátu. I tak by ale celý proces vydání licence na novou noční linku trval zhruba jeden měsíc. Vzhledem k tomu, že v letošním roce se již žádné řádné zasedání rady města neuskuteční, odhaduji nejbližší termín, kdy by jízdní řády případných nových nočních linek mohly vstoupit v platnost na polovinu února.

A jen na okraj – text petice jste pracovnici centrální evidence petic a stížností Magistrátu města České Budějovice předal ve čtvrtek 3. prosince 2009. Ani kdyby rozhodování ve věci nočních linek spadalo do kompetence zastupitelstva města, neměli zastupitelé na svém jednání 26. listopadu 2009 text petice k dispozici.

§ „Rádi bychom zde tuto petici předložili, zúčastnili se faktické argumentace nad problémem a v případě nutnosti dále vyvíjeli aktivity za zachování provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích.“

Jak vyplývá z výše uvedeného, na zasedání zastupitelstva, které se konalo 26.11.2009, nemohla být petice předložena, neboť jste její uzávěrku stanovili na 2. prosince 2009.

Vážený pane Vrabele, sám z dřívější zkušenosti víte, že se nikdy nebráním setkání s kýmkoli a jednání o čemkoli. Tak tomu bylo i v případě nočních linek, kdy jste možnost „fakticky argumentovat nad problémem“ využil v mé pracovně v pátek 20. listopadu, tedy deset dní po sepsání petice. Pokud si dobře vzpomínám, debatovali jsme o nočních linkách téměř dvě hodiny. Na totéž téma jsem s Vámi, coby osobou zastupující petiční výbor, jednal ve středu 25. listopadu 2009.

Aktivitami „za zachování provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích“ máte, předpokládám, na mysli pokračování v internetové diskusi na facebooku, protože žádný konkrétní výstup Vámi několikrát zmiňované skupiny soustředěné kolem Jiřího Čejky se mi k rukám nedostal. Ani v této, ani v jiných aktivitách Vám samozřejmě nemám v úmyslu nikterak bránit.

K vlastním petičním požadavkům mi dovolte uvést následující skutečnosti:

ad 1) zrušit usnesení rady města, které povede ke zrušení provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích:

Rada města již na svém zasedání 18. 11. 2009 rozhodla o zavedení noční linky MHD č. 50.

ad 2) požadavek, aby „byl zachován provoz nočních linek MHD v Českých Budějovicích; Zastupitelstvo města České Budějovice nepodpořilo zrušení provozu nočních linek MHD v Českých Budějovicích“:

I zde platí, že rada města na svém zasedání 18. listopadu 2009 rozhodla o zavedení noční linky MHD č. 50. Provoz noční linky zůstane tedy, byť v kompromisní podobě, zachován.

Jak jsem již uvedl výše, zastupitelstvo města o provozu MHD rozhoduje pouze nepřímo a to schválením příspěvku z městského rozpočtu.

ad 3) požadavek, aby „Rada města České Budějovice zajistila zveřejnění důvodů, finanční a bezpečnostní kalkulaci přínosů zrušení nočních linek MHD a jejich projednání s odborníky, veřejností a zastupitelstvem.“

Vážený pane Vrabele, snížení provozního příspěvku dopravnímu podniku představuje jen jedno z celé řady úsporných opatření, která budeme nuceni s ohledem na výrazný propad daňových příjmů v roce 2010 realizovat.

Pro Vaši informaci bych rád uvedl, že ještě větší krácení městské dotace než je tomu v případě dopravního podniku (-11,61% resp. -23,893 mil. Kč) postihne v příštím roce bohužel například příspěvkové organizace v oblasti školství (-12,62%). Největší úsporu však budeme hledat v samotném provozu magistrátu města, pro který je navrhovaná úspora ve výši více než 35 milionů korun.

V předcházejícím odstavci jsem zmínil snížení dotace dopravnímu podniku z rozpočtu města o 23,893 mil. Kč v roce 2010 (oproti schválenému rozpočtu roku 2009). Tento výpadek se vedení dopravního podniku rozhodlo pokrýt jednak jako každý podnikatelský subjekt určitou racionalizací nákladů a nerealizací některých investičních akcí, současně také úpravou jízdních řádů a zavedením prázdninového provozu i během „kratších“ (dvoudenních) prázdnin. Zrušením provozování nočních linek v podobě před 13.12.2009 dojde k úspoře ve výši cca 3,7 mil. Kč, což odpovídá přibližně 15% zkrácené dotace.

Tato čísla uvádím proto, aby bylo zřejmé, že zrušení nočních linek v podobě, na jakou byli českobudějovičtí cestující doposud zvyklí, je jen a pouze jedním z mnoha úsporných opatření, která bohužel musíme v reakci na nepříznivou hospodářskou situaci uskutečnit.

Vážený pane Vrabele, věřím, že přijmete mou odpověď s pochopením.

 

V úctě