MAFIEvKRAVATACH.cz

Korupce vládne politice

Thursday, Sep 19th

Last updateSun, 12 May 2024 7pm

Kraj chce modernizovat českobudějovické letiště i bez dotace z Unie

Vážení přátelé, nevím, jak často létáte do zahraničí, já za posledních pět let letěl asi třicetkrát, možná trochu více, ale nepociťuji žádnou zvláštní potřebu mezinárodního letiště. Dojet do nedalekého Linze, Prahy nebo Brna mi nedělá problém. A to i přesto, že nejčastěji létám do Londýna, tudíž mě cesta na letiště stojí stejně času, jako samotný let. I když si uvědomím tyto souvislosti, nemám potřebu mezinárodního letiště na Plané. A kdo ano? Možná někdo, kdo létá častěji, možná naši megalomanští politici, kteří ale neutrácejí peníze své, nýbrž naše společné. Možná by se naši politici mohli zeptat Jihočechů a teď nemyslím politickou stranu složenou z odpadlíků z ODS, kteří se snaží získat zpět své politické postavení. Myslím nás Jihočechů, občanů, kteří tu žijeme, třeba v referendu.

Proč se na zakázky v hodnotě 1 000 000 000 Kč a výše nedělají referenda povinně? Jde přeci o nemalé finanční částky a pokud utrácíme za nepotřebné, nebo málo potřebné projekty miliardy, nemůžeme se divit, že nemáme peníze na projekty, jež bychom realizovat chtěli. Za miliardu korun se přeci dá postavit továrna, která bude zaměstnávat stovky lidí. Nebylo by užitečnější přemýšlet tímto směrem? Nezaměstnanost není jen aktuálním problémem České republiky, ale celé Evropy. Mladí lidé v celé Evropě zažívají problémy s hledáním uplatnění a nezaměstnanost nejen že stoupá, ale bude stoupat i v blízké budoucnosti. Není pak namístě investovat do vybudování pracovních míst? A jak jinak budovat pracovní místa, než zakládáním nových podniků? Ovšem musíme si uvědomit, že na zlepšení finanční situace musíme pracovat ze dvou stran. Na straně první je nutné zabránit v dalším rozkladu ekonomiky. Tady se nelze než nepozastavit nad neustále rostoucí korupcí, finanční kriminalitou, zvyšování dotačních programů ve všech oblastech a přesouvání velké části byznysu do oblastí financování z veřejných zdrojů. Tyto příznaky nemocného finančního trhu musíme léčit dříve, než bude pozdě. Dotace, korupce i tunelování společností a rozpočtů ničí volný trh. Volný trh tady byl vždy a volný trh je tím, co bychom měli brát jako zdravý finanční základ fungování společnosti.

 

Na straně druhé, bojovat proti finanční kriminalitě a finanční negramotnosti (zvyšování dotací, daní, apod.) nestačí. To, co nám chybí, to o co jsme se velmi hloupě připravili, je plánování. Plánování je základním předpokladem chytrého investování a chytré investování je stavebním kamenem rozvoje trhu. Rozvoj trhu má za následek lepší ekonomickou situaci státu a tedy občanů státu. To, na čem bychom tedy měli pracovat, je plánování rozvoje trhu a tady vidím dva nedostatky. V tuto chvíli máme spoustu vysokoškolsky vzdělaných nezaměstnaných mladých lidí. Naopak máme málo odborníků na práci řemeslnou. Možná ne všech oborech a ne ve všech místech republiky, ale obecně tento problém máme. Prvním naším nedostatkem tedy je neschopnost plánovat potřeby pracovních sil na konkrétních pracovních pozicích a koordinace těchto výsledků se vzděláváním společnosti přímo úměrně k potřebám trhu. Druhým nedostatkem je samotné plánování rozvoje trhu. Výsledkem těchto neschopností, velmi zjednodušeně, je vysoká nezaměstnanost.

 

Co tedy s chystanou plánovanou investicí více než jedné miliardy do výstavby mezinárodního letiště? Jak hejtmanovi Zimolovi, tak zastupiteli Jelenovi a nevím, kdo se ještě na této investiční akci podílí, bych doporučoval slétnout na zem, mezi nás, obyčejné lidi, kteří bydlí v pronajatých bytech a každý měsíc se snaží vydělat na nájem, na leasing na automobil a na splátky za televizi a popřemýšlet, kam investovat tak, aby vznikala nová pracovní místa a byly vytvářeny nové hodnoty. I když je doprava jako taková zásadním faktorem při vývoji trhu, v našem případě nám mezinárodní letiště mnoho nepřinese. Pro vývoj trhu je mezinárodní letiště v Plané naprosto nepodstatné. Pokud hodlá Jihočeský Kraj investovat do výstavby dopravních cest, možná by naši politici mohli vystavět celojihočeské cesty pro mravence, žížaly nebo krtky. Tato investice by byla asi smysluplnější než jedna a čtvrt miliardová investice do splavnění Vltavy v rámci rozvoje cestovního ruchu a nyní stejná, možná vyšší investice do mezinárodního letiště.

 

Pokud chceme investovat do cestovního ruchu, nepotřebujeme miliardu, ale schopného manažera. Pokud máme miliardu na investici, investujme do výstavby průmyslového podniku. Pokud miliardu nemáme, investujme do menších a důležitějších projektů a neshánějme miliardu, kterou následně nebudeme mít z čeho splácet. V první řadě ale dělejme přání, aby naše veřejné rozpočty řídili obchodníci, manažeři a sedláci a ne politici bez zodpovědnosti a bez schopností uplatnit se v soukromém sektoru.

Ladislav Vrabel

Kraj chce modernizovat českobudějovické letiště i bez dotace z Unie

Ludmila Mlsová 17. ledna 2012  9:03

 

Jihočeský kraj se nevzdá projektu na rekonstrukci a modernizaci českobudějovického letiště i když přišel o dotaci 413 milionů korun, řekl to hejtman Jiří Zimola. Kraj však potřebuje najít strategického partnera a musí se smířit s tím, že některé chystané stavby z plánů vypadnou.

Rekonstrukce a modernizace letiště poblíž krajského města má vyjít zhruba na miliardu korun a zaplatit je má Jihočeský kraj. Když teď musí oželet štědrou finanční podporu z Unie, kterou stopla Evropská komise, začíná hledat chybějící peníze jinde a potřebuje strategického partnera.

 

Celý článek: Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/kraj-chce-modernizovat-ceskobudejovicke-letiste-i-bez-dotace-z-unie-1pw-/budejovice-zpravy.aspx?c=A120117_090329_budejovice-zpravy_pp