MAFIEvKRAVATACH.cz

Korupce vládne politice

Thursday, Sep 19th

Last updateSun, 12 May 2024 7pm

Kdo zaplatí miliardu a půl za splavnění Vltavy?

Jak nás upozornil jeden ze čtenářů tohoto webu, tolik diskutovaná stavba splavnění Vltavy z Budějovic na Hlubokou a dále do Týna nad Vltavou nebude proplacena z fondů Evropské Unie. Jedná se o zhruba půl druhé miliardy, přesněji řečeno 1 341 000 000 Korun. Zajímalo by mě, co nám k tomu řeknou naši političtí představitelé.

Především volám po zodpovědnosti a tady mne zajímají dvě kritéria:

1) Kdo je za pochybení zodpovědný?

2) Jakým způsobem bude potrestán?

3) Jakým způsobem nahradí škodu způsobenou svým jednáním?

 

Celá investice by podle www.aktualne.cz mohla být podána jako turistický projekt. Jak by ovšem bylo možné prokázat výdělečnost této akce, když o jízdu parníkem žádný větší zájem není a Město dělá, co je v jeho silách, aby od návštěvy Českých Budějovic odradilo i to málo turistů, které se k nám odvážilo přijet?

Ladislav Vrábel

 

 

Zdroj: http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=714469

 

Splavnění Vltavy na dvou úsecích mezi Českými Budějovicemi a Týnem nad Vltavou ztroskotalo na jednoduchém předpisu. Projekty byly prosazeny jako tzv. vodní dopravní cesta, na úzkém horním toku národní řeky se však mohou plavit maximálně výletní parníky. Tím stavba nesplnila na rozdíl třeba od Labe meziKolínem a Děčínem evropskou normu.

 

Investovat do horní Vltavy by bylo teoreticky možné, kdyby Jihočeský kraj představil investici jako turistický projekt. Tomu však stála v cestě další nesplnitelná podmínka, totiž prokázat, že investice bude skutečně vydělávat.

 

Ministr Dobeš dává odpovědnost za ztracených 11 miliard úředníkům a politikům, kteří o stavbách rozhodli. Nebude však požadovat jejich potrestání.

 

„Výdaje, které budou zatíženy nesrovnalostmi a které nebude možné uplatnit k refundaci ze zdrojů Unie, budou muset být plně hrazeny z národních zdrojů," shrnuje Dobešovo řešení mluvčí Kočová.

 

Dokončeny budou i stavby, o kterých je už před dokončením jisté, že peníze z Bruselu nedostanou. Vedle dálnice D8 se to týká dokončení plavebního úseku z Hněvkovic do Týna nad Vltavou.

 

Ministr chce dokonce zachránit slíbené dotace z projektů, které Brusel odmítl, a připravuje další dopravní stavby, aby nepoužité peníze utratil.